ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Τα λαχανικά και τα φρούτα αυτή την εποχή έχουν την τιμητική τους, οπότε είναι ευκαιρία να να εμπλουτίσουμε τη γεύση αλλά και τη θρεπτική αξία της διατροφής μας! Μάλιστα τώρα μπορούμε να καταναλώσουμε συγκεκριμένα λαχανικά που δύσκολα βρίσκουμε τον υπόλοιπο χρόνο, όπως για παράδειγμα οι αγκινάρες και τα σπαράγγια.

Τέσσερα είδη λαχανικών της εποχής που έχουν υψηλή διατροφική αξία και δεν θα πρέπει να λείπουν από το διαιτολόγιό μας αυτή την περίοδο είναι:

Η αγκινάρα
Μια πλούσια πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, η οποία παίζει βασικό ρόλο στη διαδικασία σύνθεσης του DNA και βιταμίνης C, που δρα ως αντιοξειδωτικό ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού. Περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Κ, φλαβονοειδή καθώς και ινουλίνη, έναν ολιγοσακχαρίτη που ανήκει στην ομάδα των πρεβιοτικών και προάγει την ανάπτυξη και διατήρηση της υγιούς μικροχλωρίδας του εντέρου.

Ο αρακάς
Ένα αμυλούχο λαχανικό που προσφέρει πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, αδιάλυτες φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά και διαλυτές, που έχει φανεί ότι ασκούν καρδιο-προστατευτική δράση, μειώνοντας τα επίπεδα LDL («κακής») χοληστερόλης. Διαθέτει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη Κ και βιταμίνη Α και είναι καλή πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων, όπως το μαγνήσιο, ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος και το κάλιο. Ακόμη, είναι πλούσιος σε πολυφαινόλες, που ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, αλλά και άλλες ενώσεις, που φαίνεται ότι ασκούν υπολιπιδαιμική και αντικαρκινική δράση.

Το σπανάκι
Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ και βιταμίνης Α, απαραίτητη για την υγεία των ματιών και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, είναι πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, καλίου, βιταμίνης Ε, βιταμίνης C, φωσφόρου, μαγγανίου και ψευδαργύρου. Από την άλλη, περιέχει ασβέστιο και σίδηρο, τα οποία ωστόσο παρουσιάζουν χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα. Τέλος, περιέχει λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, συστατικά που σχετίζονται με την υγεία των ματιών, ενώ μειονέκτημά του είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε οξαλικά οξέα, τα οποία εμποδίζουν την απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών συστατικών και παράλληλα μπορεί να συμβάλλουν στο σχηματισμό νεφρόλιθων και κρυστάλλων ουρικού οξέος.

Τα σπαράγγια
Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Α και σημαντικές ποσότητες θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, νιασίνης, ασβεστίου, φωσφόρου, μαγνησίου και καλίου. Είναι πλούσια πηγή καροτενοειδών, φλαβονοειδών, γλουταθειόνης και βιταμίνης Ε, που προστατεύουν τα κύτταρα από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών, καθώς και ασπαραγίνης, ενός αμινοξέος που ασκεί διουρητική δράση στον οργανισμό.

Μοιραστείτε το... Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest