τεχνητή νοημοσύνη στο facebook

ΤΟ FACEBOOK ΑΠΟΚΤΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Η εξέλιξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ραγδαία, ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι μεγάλος και για να ξεχωρίσει κάποιο λαμβάνοντας τον τίτλο του “βασιλιά” είναι απαραίτητες οι καινοτομίες και οι πρωτοποριακές εφαρμογές. Μέχρι σήμερα, το Facebook έχει κερδίσει τον τίτλο του “βασιλιά” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και, όπως φαίνεται, όχι άδικα.

Οι υπεύθυνοι τεχνολογίας του είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο θα προειδοποιεί τους χρήστες αν ανεβάζουν μία φωτογραφία ή ένα κείμενο που μπορεί να καταστρέψει την ζωή τους. Το λογισμικό αυτό είναι σε θέση να ξεχωρίσει τις φωτογραφίες στις οποίες ένας χρήστης είναι νηφάλιος από αυτές που είναι μεθυσμένος.

Ο υπεύθυνος του προγράμματος, Γιαν Λεκάν φέρνει σαν παράδειγμα τις φωτογραφίες που μπορεί να ανεβάσει κάποιος από μια νυχτερινή έξοδο. Αν ο χρήστης εμφανίζεται μεθυσμένος ή σε απρεπείς στάσεις θα του εμφανιστεί ένα μήνυμα που θα τον προειδοποιεί αν θέλει να την αναρτήσει για να μην τον δουν σε αυτή την κατάσταση οι γονείς του ή το αφεντικό του. Αυτό το λογισμικό είναι απόρροια της προσπάθειας των μεγιστάνων του διαδικτύου να δημιουργήσουν ένα φιλικό περιβάλλον προς τον χρήστη χρησιμοποιώντας την τεχνική της βαθιάς γνώσης.

Η τεχνική της βαθιάς γνώσης είναι η συλλογή όλων των δεδομένων χρήσης του διαδικτύου από ένα άτομο η οποία συγκεντρώνεται σε βάσεις δεδομένων, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί από τις εταιρείες για να προσφέρουν μια πιο προσωπική χρήση του διαδικτύου.

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που φέρνουν αντίρρηση υποστηρίζοντας ότι οι άνθρωποι χάνουν την προσωπική τους ελευθερία και δεν θέλουν να είναι απλά δεδομένα σε ένα υπολογιστή και να τους υπαγορεύουν οι μηχανές τι να κάνουν.

Πάντως, σκεφτείται πόσοι θα “σωθούν” από την κατακραυγή. Στην Ελλάδα έχουμε δεκάδες παραδείγματα από διάσημους που εν βρασμώ έγραψαν ένα σχόλιο στα social media και δέχτηκαν πυρά. Όπως η Βούλα Παπαχρήστου, η οποία έμεινε εκτός Ολυμπιακών Αγώνων, λόγω ρατσιστικού σχολίου. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι ο γνωστός οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί, ο οποίος μπερδέυτηκε και αντί να στείλει μήνυμα, έκανε κοινοποίηση στους χιλιάδες followers ότι ψάχνει για… ιερόδουλες!

Πηγή: sofokleousin.gr

Μοιραστείτε το... Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest