ΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣΟΦΙΑ

Βήχας, φτάρνισμα και συνάχι. Τα δεινά που ταλαιπωρούν σήμερα χιλιάδες ανθρώπους οι παλεύουν με την νέα γρίπη, το κρυολόγημα, ή κάποια άλλη εποχική ίωση. Μπορούμε να προστατευθούμε απο αυτά και πως;

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχουν κάποιοι φυσικοι τρόποι για να δυναμώσει κάποιος τον οργανισμό του ώστε να περιορίσει την ένταση των συμπτωμάτων. Για παράδειγμα η συστηματική, ήπια φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη των πιο συνηθισμένων λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος, καθώς η άσκηση συμβάλει στην βελτίωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, προλαμβάνοντας έτσι τις λοιμώξεις. Για τις χειμερινές ιώσεις του αναπνευστικού, μελέτες δείχνουν πως οι ασκούμενοι εκδηλώνουν πολύ λιγότερα κρυολογήματα σε σύγκριση με τους μη ασκούμενους.

Είναι σίγουρο ότι για να αντέξει ο οργανισμός τις επιθέσεις των ιών και των βακτηρίων, πρέπει να είναι ξεκούραστος. Και ξεκούραστος είναι μόνο «δραπετεύει» με τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ. Και φυσικά σημαντικός παράγων είναι και η ποιότητα του ύπνου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ύπνος και το ανοσοποιητικό σύστημα αλληλοεπηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό και γι’ αυτό είναι λογικό να μειώνεται η αντίστασή μας στους ιούς όταν κοιμόμαστε λίγο και άσχημα.

Αλλά και κάποια προϊόντα της φύσης μπορεί να ενισχύσουν τις άμυνες του οργανισμού. Για παράδειγμα τα αιθέρια έλαια μέντας και ευκαλύπτου καταπραΰνουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος χάρη σε ορισμένα συστατικά που περιέχουν. Συγκεριμένα τα έλαια αυτά ανακουφίζουν από το «μπούκωμα» και τον πονόλαιμο, ενώ μπορεί να μας προστατεύουν από τους παθογόνους ιούς και τα βακτήρια. Επίσης, κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο μπορεί να προστατεύσει από τις χειμερινές ιώσεις. Οι σύγχρονες μελέτες δείχνουν στοιχεία για την προληπτική δύναμη του σκόρδου είναι αρκετά ισχυρά. Παλαιότερη μελέτη έδειξε ότι όσοι έπαιρναν καθημερινά συμπλήρωμα σκόρδου είχαν λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν σε σύγκριση με εκείνους που δεν έπαιρναν. Παράλληλα, τα καυτά ροφήματα παρέχουν άμεση και παρατεταμένη ανακούφιση από το συνάχι, τον βήχα, το φτάρνισμα, τον πονόλαιμο, τα ρίγη και την κόπωση, ενώ τα χλιαρά μόνο από το συνάχι, τον βήχα και το φτάρνισμα. Αλλά και καυτά τρόφιμα όπως η κοτόσουπα ασκούν παρόμοια δράση. Η κοτόσουπα για παράδειγμα περιέχει επίσης ουσίες που καταπολεμούν το κρυολόγημα, συμβάλλοντας στην αραίωση της βλέννας στους πνεύμονες και στην καταπολέμηση της πνευμονικής φλεγμονής.

Πηγή: ygeia-diatrofi.com

Μοιραστείτε το... Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest